Returnering
Hvordan returnerer jeg en vare?
Hvis ikke det var et perfekt match, så kan du nemt fortryde dit køb og sende varen retur til os. Nedenfor kan du læse om returprocessen og forhold du skal være opmærksom på hvis du fortryder et køb.
Når du modtager varen, har du 14 dage til at gøre os opmærksomme på, at du ønsker at returnere dit køb. Det kan du gøre ved at sende os en mail til [email protected]
Herefter har du faktisk yderligere 14 dage til at få sendt varen ind til os.
Før du sender varen, skal du være opmærksom på:
En vare kan tages retur, hvis vi modtager den i samme stand og mængde, som du modtog den i. Varerne skal desuden leveres retur intakt i den originale emballage. Manglende eller beskadiget original emballage vil resultere i at fortrydelsesretten bortfalder.
Returfragt
Når du fortryder et køb, står du selv for returfragten. Det er dit ansvar at sørge for at pakke varerne forsvarligt i beskyttende emballage, så de ikke bliver skadet på vej retur til os.
1. Vi kan sende dig et returlabel
Når du returnerer dit produkt skal du som kunde betale for returfragten.
Vi har mulighed for at sende dig et returlabel fra PostNord.
Du skal blot sende en mail til [email protected] med dit ordre nummer og hvorfor du vælger at returnere produktet.
2. Jeg vil selv afsende pakken
Hvis du vælger selv at sende pakken retur, skal du sende pakken med et tracking nummer.
Det er meget vigtigt du sørger for, at pakken bliver scannet hos indleveringsstedet. Hvis uheldet er ude, og pakken forsvinder mod forventning, kan vi hjælpe dig med at efterlyse den, hvis vi kan se at den er scannet hos indleveringsstedet.
Du kan også købe en label på posthuset og returnere pakken til:
Viapeak
Att. Simon Jensen
Østre Alle 102
9000 Aalborg
Vi har ikke mulighed for at modtage returneringer fysisk på adressen.
Tilbagebetaling
Tilbagebetaling sker hurtigst muligt efter vi har modtaget varen og kontrolleret at den lever op til betingelserne for fortrydelsesretten. Du vil høre fra os på mail lige så snart, vi har behandlet sagen. Der vil gå 2-5 bankdage før pengene er retur på din konto.
Beløbet vil altid blive tilbagebetalt til samme betalingsmetode, som blev brugt ved bestilling.
Hvad gør jeg, hvis min vare er defekt eller mangler noget?
Hvis du er så uheldig, at din vare er defekt eller mangler noget, kan du nedenfor læse om hele returprocessen og forhold du skal være opmærksom på inden du sender varen retur.
Det er altid en god idé at kontakte os, så snart du har konstateret en mangel eller defekt ved din vare. Send os en mail med dit ordrenummer og et billede af problemet til [email protected], og så kan vi undersøge nærmere.
Returfragt ved defekt vare
Vi dækker fragtomkostningerne ved returnering af en defekt vare, og du skal blot kontakte os på mail [email protected] for at få fremsendt en returlabel. Husk at angive dit ordrenummer i mailen.
Det er meget vigtigt, du sørger for, at pakken bliver scannet hos indleveringsstedet. Hvis uheldet er ude, og pakken forsvinder mod forventning, kan vi hjælpe dig med at efterlyse den, hvis vi i forsendelsessystemet kan se, at den er scannet hos indleveringsstedet.
Hvad gør jeg, hvis min vare er beskadiget under transport?
Kan du se, at pakken har synlige tegn på skader, anbefaler vi, at du nægter modtagelse på pakken, som herefter vil blive returneret til os.
Skulle du alligevel have modtaget en fragtskadet vare, er det meget vigtigt, at du straks dokumenterer skadens omfang, så vi kan starte en sag hos fragtselskabet.
Vi skal i den forbindelse bruge følgende:
– Billeder af ydre emballage
– Billeder af skader på varen
– Billeder af hele varen
– Billede af forsendelseslabel
Dette skal du blot fremsende til [email protected], så vi kan hjælpe dig med at finde en løsning.
Hvis din pakke ikke er leveret fordi den er blevet beskadiget på vej til dig, vil den blive besigtiget hos fragtselskabet og herefter blive sendt retur til os. Når vi modtager pakken retur, vil vi kunne gensende varen eller refundere beløbet. Det er ikke muligt for os at erstatte indholdet, før vi har modtaget pakken retur med fragten.